Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Hundträningskväll

2015-08-23 22:16:41 i Allmänt

Har tränat denna lilla parvel i kväll. Vi koppeltränade där fokus var följsamhet och inkallning där stadgan behöver slipas. Major har en tendens att komma emot mig innan jag kallat in honom så i kväll belönade jag enbart när jag lämnade honom för att belöna att han satt kvar. Nu är han fyra månader gammal och en riktig myshund, som sin far Jax! 
I kväll har jag även tränat Imra. Kursen i Personsök som vi gick i maj-juni avslutades i kväll och trots värmen skötte sig Imra bra på fyra  av fem "skick"! 

Skriv en kommentar