Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Snöig, social söndag

2015-04-12 18:58:00 i Allmänt

I dag har Sandra, Lukas och Aron hälsat på och sedan gick jag över till grannen Lena. Det har kräksnöat över en decimeter blötsnö i dag så kvällspromenaden var ingen mysig upplevelse, dock desto härligare att komma in. Tänk om man haft en kamin att elda i! Det saknar jag i det här huset. Jag och Imra hoppade hundträningen i kväll. Hade inget träningssug och oplanerade pass brukar av erfarenhet inte gå bra för oss. Dessutom är väglaget inte lockande att köra iväg på. Vi ska dock iväg på en rolig sak om två veckor, mer om det en annan dag! I morgon börjar jobbet igen efter tio dagars ledighet. Tur jag skrev en "to do-list" som ligger på mitt skrivbord så jag kommer ihåg vad jag ska göra, hehe.
 

Kommentarer

Malin / Inte vego, men

2015-04-14 - 19:43:34
"Kräksnöat"? Är det när det vräker? :)
Svar: Ja, haha! Precis! :) Vi har många ord för snö och dess konsistens här uppe i norr ;)
Carolina Lidström

Skriv en kommentar