Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Sagotanten

2015-04-21 21:01:22 i Allmänt

Har varit på kalas hos Gabriel i grannbyn i kväll. Läste sju sagor för Elina och Melinn. När vi var klara och återgick till de vuxna i sällskapet sa Marika att jag inte var tvungen att läsa så många sagor för barnen.
Jag - Jomen, det är så roligt att läsa barnsagor när man får förställa rösten när grisar och katter och ankor pratar! Och när spänningen stiger och man kan dramatisera rösten med viskningar eller rop!
Marika - Det tycker du inte efter den hundrade sagan du läser...
Jag - Kanske inte, hehe.
 

Skriv en kommentar