Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Mördarpasset

2014-09-19 19:58:44 i Allmänt

I dag efter jobbet möttes jag och My upp för att träna tillsammans. Vi hade i förväg bestämt att vi skulle köra backintervaller i grusgropen mellan Dalasjö och Bäsksele. Ni som är ortsbor känner säkert till platsen och för er andra kan jag meddela att det inte är någon liten sandhög utan det är ett BERG av sand och grus. Alltså en förträfflig plats för ett hårt intervallpass. Vi värmde upp lite först och sedan tog vi oss an berget. Fem gånger upp och ner låter inte mycket men det var hårt för både kroppen och knoppen. Tur att My är världsbäst på att peppa! Efter den sista intervallen hukade jag ner mig för att vila och komma ner i puls och när jag sedan reste mig blev jag vimmelkantig och spykänslan var nära, huvva. Fick sätta/lägga mig ner två gånger på vägen ner för backen. Men! Det som inte dödar, det härdar - eller hur var det nu? /kaxig nu när det gått några timmar... hehe.
 

Kommentarer

My
Det gick ju fint det där, men jobbigt var det! Vi får köra ett nytt träningspass snart igen (: kram
Svar: Ja, det får vi göra! :)
Carolina Lidström

Skriv en kommentar