Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Hemmakontoret

2014-09-22 15:17:00 i Allmänt

Som lärare har man något som kallas "förtroendetid" och det innebär att du måste vara på jobbet 35 timmar i veckan (om du jobbar heltid) och de resterande timmarna får du arbeta hemma (eller någon annanstans) om du vill. På måndagar har jag bara två lektioner från 09.00-11.40 och sedan har jag planeringstid. På mitt arbetstidsschema har jag förlagt eftermiddagen utanför schemalagd tid vilket då innebär att jag får sitta hemma och jobba. På måndagar efter lunch har jag dessutom lagt in min friskvårdstimme så i dag blev det promenad + styrka följt av rättning och fixande med en presentation om "Skrivandets hantverk" samtidigt som jag lyssnade på musik = mycket gemytligt.
Stinky gör mig sällskap!
 
 

Kommentarer

Hemmajobbarn som cravar sällis
ÅH! Skulle ge vad som helst för att vara där just nu. Jobbar hemifrån hela tiden nu ju och ditt bibliotek och ditt sällskap hade varit kanon. Saknar dig. Puss /Annaaaa
Svar: Ja, tänk vad mysigt vi kunnat haft! Jobbat, pratat och hinkat litervis med te! :)
Carolina Lidström

Therese Bjärstig

2014-09-23 - 08:42:14
Så mysigt, och jag gillar att skrivbordet står i rummet och inte mot en vägg! Måste ta och mysa till det i mitt kontor, för tillfället har Bus huserat där så det luktar blöt hund som rullat sig i brunngrop där inne trots att det skurats... bläää. Får ta tag i det under veckan, men medans jobbar jag från köket och vardagsrummet då min rygg behöver byta arbetsställning från och till. Ha en fin vecka!

Skriv en kommentar