Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Hej helgen!

2014-09-26 15:57:53 i Allmänt

Jag har längtat så till den här helgen. Jag och Christoffer ska ha en arbetshelg där vi ska jobba med hundhuset som faktiskt börjar bli klart, hurra! Då ska ni få följa med på Jax inflyttningsfest. Vi ska även ha en date i morgon (en date på hemmaplan men ändå!) med trerätters middag och grejer. Det blir fint! Har varit rätt trött i dag och i går och förmodligen är det en effekt av det nya jobbet som förstås ger mycket energi, men även kräver att jag är på alerten. Allt börjar sjunka in mer nu och tröttheten kommer liksom i kapp. De senaste helgerna har jag ju flängt en del fram och tillbaka så det ska bli skönt att inte ens starta bilen en gång under hela helgen och bara vara hemma och greja. Ska börja med att styra upp middag: röding och mandelpotatis. Sedan blir det en prommis med Jax/arbete med hundhuset (får se när arbetsledaren kommer hem) och sen hänga i soffan med en godisskål. Christoffer handlade i dag men då jag inte litar på att han köper mina favoritgodisar var jag tvungen att åka förbi affären och inhandla mina favoriter själv. Vill ju inte riskera någon besvikelse så här i helgfriden!
Trevlig helg!
Bjuder på en gammal bild: nöjd påsklovsledig tjej med påskägg fyllt med godis, påskhelgen 2013.
 
 
 

Skriv en kommentar