Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

.Saker som känns.

2014-10-09 17:11:54 i Allmänt

Dagens plus:
+ Att hösten är här på riktigt!
+ Kombinationen senapsgult/vinrött på kläder.
+ En elev som sakta med säkert börjar tro på sig själv.
+ När elever håller ett förtroende.
+ Mina sångelever (alltså åh, de ger mig så mycket energi och glädje).
+ När en elev kommer och säger: Carolina, jag håller på att skriva en roman. Vill du läsa? Här är första kapitlet på 14 sidor!
+ Färgglada pennor.
+ Tomas Andersson Wij´s nya album (får passa mig så jag inte lyssnar sönder det).
+ Hundträning i kväll!
Dagens minus:
- Har inte bytt till vinterdäck ännu...
- När människor lämnar oss allt för fort. Sänder en varm tanke till anhöriga!
- Att allt ser lite fult ut i det här blötblåsiga vädret.
- Att jag vill plantera fler träd på gården men Christoffer tycker att "träd hör hemma i skogen". Jag ska nog allt sätta träd till livet! Man hinner ju mycket på en vecka som jaktänka... hehe.

Kommentarer

Hoppas du bytte däck igår, här är det då alldeles vitt idag!

Ni är såå välkomna! Känns så mysigt att få en liten valp i huset, det är det enda som fattas här nere :) (och hönor, några grisar kanske, ett växthus.. ;) )
Vi ska hämta den i rovaniemi, i Finland. Har ingen aning om vad kenneln heter.
Tack! Har så svårt att tänka mig tillbaka och se allt arbete vi lagt ner på det här. Tur vi har fotat! :)

Skriv en kommentar