Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Throwback thursday - Dansa, fastän

2014-11-27 09:41:06 i Allmänt

 Kommer ihåg: förfester, efterfester, galen dans till "Dansa, fastän", billigt vin köpt på studentpengar och strofen "dåliga bandet, jag tycker inte om det men det täcker över ljudet av sms som inte kommer" som jag hade på repeat i huvet under den tiden. För alla har väl väntat på sms som aldrig kommer? Liksom "om ett år eller kommer det här va över" och visst gick det över, men det kändes ju då. Och man ska aldrig underskatta nuet. Framförallt ska man aldrig underskatta en tid som går som aldrig kommer igen. Lev på, hörni. Det ska man göra. Ps: I videon går Annika Norlin omkring i kvarter i Umeå som jag skrivit om i flera av mina texter. Kvarter med minnen. 

Skriv en kommentar