Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Nu dör en sjöman

2014-11-12 13:38:23 i Allmänt

Om jag inte tipsat om detta album (tror jag gjort det, men det förtjänar en upprepning) förut kommer här ett musiktips av rang: Tomas Andersson Wij's senatse album Mörkrets hastighet kan jag inte lyssna mig less på. Tomas texter och fantastiska orkestrala melodier med stort vemod gör mig sällskap i rättningen av elevernas texter denna onsdagseftermiddag.
Tomas Andersson Wij – Nu dör en sjöman 
Lyssna! 

Skriv en kommentar