Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Liv som rycks ifrån

2014-11-02 10:29:00 i Allmänt

När döden helt plötsligt dyker upp
brutal och utan nåd
står man där
rädd och utan råd
När döden helt plötsligt bestämmer sig
är frågan varför den som cirkulerar
och ändå fast det känns långt borta
är kanske hoppet det som figurerar
Till fina, saknade du med de ljusblå ögonen. Lova att du vakar över dem du gått före. Lova mig det. Lova mig att skydda dem från allt det tunga. Låt dem vara ledsna, men hjälp dem att leva vidare.
 
 
 

Skriv en kommentar