Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

E

2014-11-04 10:47:47 i Allmänt

Ett enda eko
erfar ensamhetens enda epok
Evig elegi, efemär energi
 
En envis era
eldar ekosystemets enkla eloge
Exemplens entropi, elementär empiri
 
Varannan fredag jobbar vi med kreativt skrivande på svenskan av den enkla anledningen att det är en klass som tycker om att skriva och att kreativt skrivande stimulerar skapande och nybildning i ens sätt att tänka och skriva. Eleverna får välja att skriva utifrån färdiga uppgifter som jag gör eller jobba med ett längre skrivprojekt. Ovan är en dikt jag skrev enbart bestående av ord med begynnelsebokstaven E. Det är rätt klurigt om man vill ha ett sammanhang, några rim och rätt rytmik, prova! Det är kul med ord! 

Kommentarer

Pappa
Ok, jag provar:

----

B

Bullriga basar buffrar
blandade bovetebullar.
Basal ballast bärs bylsigt
Beskt bärvin buteljeras
barskt basunerande.
Brutalt beteende betonades.
Svar: Heja! Bra jobbat! :)
Carolina Lidström

Skriv en kommentar