Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Mårbackapelargoner

2014-05-12 13:38:00 i Allmänt

När hallen uppe renoverades hade jag en klar stilförebild: konstnären Carl Larsson och hans fru Karin och deras fantastiska hus i Sundborn, Dalarna. Det är med glädje jag upptäcker att jag är en bit på väg. Den lätta färgskalan, ljusgrått på väggarna, mörkare grått på snickerierna och det ljusa trägolvet harmonierar väl ihop. Blomställningen (eller vad en sådan på bilden heter?) har jag ärvt av min mormor och den kommer från hennes eller från morfars barndomshem och den passar perfekt in i min hall.
De vackra Mårbackapelagornerna fick jag av mamma när jag fyllde år.
 
 

Kommentarer

Therese Bjärstig

2014-05-15 - 07:56:34
Verkligen fint, och nu med golvet och kaklet i köket så har ni ju ett "nytt" gammalt hus, renoverat med varsamhet, det gillar jag! Även här ropar golven efter ny yta, och precis som du klurar jag på att frångå de olika mattorna och lägga samma i hall, kök och vardagsrum så det håller ihop och binder samman nedervåningen... Men den renoveringen får anstå ännu en stund, var sak har sin tid (och kostnad). Så i dag hoppas jag kunna njuta av soldäcket för första gången då solen visst behagar att visa sig... :-) Ha det gott!

Skriv en kommentar