Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Jax gör det igen!

2014-05-25 09:46:00 i Allmänt

I går var Christoffer och Jax i Östersund på älghundsutställning och det blev en riktigt lyckad dag för dem båda. Jax vann jaktklassen och fick sitt andra CK och slutade som andra bästa hanhund med CERT, weho! Nu siktar vi mot det tredje CK:t och utställningschampionat för att få Jax till dubbelchampion. Jag är lite moloken över att jag inte var på plats då jag varit upptagen med annat den här helgen. Ville ju se Jax in action! Nästa helg ska han ställas ut i Lycksele och då ska jag vara på plats. Pappa var rätt rolig i går:
Jag - Visst var det fina rosetter som Jax vann i dag?
Pappa - Ja, rosetterna ja.. det var roligt, men det låter ju hårdast att han vann jaktklassen!
Jax är inte lika exalterad som husse och matte utan tar uppståndelsen med ro.
 
 
 
 

Kommentarer

JohnnyW
Din far vet vilka värden som är värda att uppskattas !
Svar: Verkligen! :)
Carolina Lidström

Skriv en kommentar