Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Dalarna

2014-05-06 22:15:00 i Allmänt

Här sitter pappa och filosoferar över livet. Bakom träden ser ni Nässen, sjön där jag badat oräkneliga gånger. Jag älskar att bada!
Alltså pappa! Han är så himla bra på alla sätt och vis.
Trädgården var full av vackra vårblommor.
Imra poseraden lugnt och beskedligt för en gångs skull.
Den första maj bjöd vi mammas morbror och moster, Harry och Lillan,  på middag.
Så kloka, snälla och varma och de gestikulerar precis lika mycket som jag gör. Fornlöfs-arvet kanske?
Pappa satt här och läste och citerade Torgny Lindgren.
Och när pappa spelade golf satt jag och mamma här och fikade.
En dag hälsade vi på Malin, Jimmy och underbara Theo! Här sjunger vi "Var är tummen?".
Kanske den bästa bilden jag tagit under 2014? Ljuset, känslan, glädjen, närvaron!
En liten detaljbild från stugan där jag har så många idéer att jag skrivit en lång projektlista som heter "Den stora stugfixarlistan". Pappa blir matt säger han.
Imra fick springa fritt i skogen, men nu måste man hålla extra koll eftersom djuren börjar få ungar. Hon står ofta så där, med en tass i luften.
Mamma trädkramaren.
Skogen bakom vår stuga är så otroligt vacker. Mossig, djupt grön, fridfull och full av god och fyllig skogsdoft.
Lägg märke till att fårets ögon ser ut som Mumintrollets ögon då de ler! I och för sig är det kanske bara jag som har Mumin som referensram...
Här är min mormors barndomshem i Fornby.
Här bor Elsa, mammas morbror Gunnars fru.
Där var det extra mycket vårblommor. Är så tacksam över de här vårdagarna i älskade Dalarna.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Therese Bjärstig

2014-05-07 - 12:32:21
Verkligen en härlig bildkavalkad! Bilden med din far å lille T var klockren, ett verkligen "moment" som du fångat! Ha en fortsatt fin vecka!
Svar: Tack! Ja, det var kul att jag lyckades fånga ögonblicket! :) Tack detsamma!
Carolina Lidström
Malin
Underbara bilder <3
Svar: Tack snälla du! Längtar till i sommar när vi får ses igen!
Carolina Lidström
Lars
Vilka fina bilder.
Svar: Tack! :) Fina motiv blir bra på bild!
Carolina Lidström

Skriv en kommentar