Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Vinprovning och tapaskväll.

2014-03-09 08:43:53 i Allmänt

I gårkväll bjöd mamma och pappa in till vinprovning och tapaskväll!
Vi fick prova fyra olika viner från olika länder, distrikt och prisklass. Först fick vi information om de olika vinerna och så skulle vi gissa vilket vin som var vilket och jag kammade hem fyra av fyra! Vet inte riktigt hur det gick till! Ni får ursäkta mina eventuella stavfel på namnen på vinerna - när pappa snackar på får man vara på hugget för att hinna anteckna något!
När provningen var avklarad bjöds vi på olika tapasrätter. Mycket gemytligt!
 
 
 

Kommentarer

Therese Bjärstig

2014-03-09 - 09:30:20
Men vilket mysigt initiativ! Detta ska jag lägga på minnet och bjuda hem mina föräldrar till när det våras och vi kan njuta och sitta i uterummet! Önskar dig en toppen dag, solen visar sig ju och vips blir man ju så glad och laddad med energi :-D

Therese Bjärstig

2014-03-09 - 09:30:26
Men vilket mysigt initiativ! Detta ska jag lägga på minnet och bjuda hem mina föräldrar till när det våras och vi kan njuta och sitta i uterummet! Önskar dig en toppen dag, solen visar sig ju och vips blir man ju så glad och laddad med energi :-D
Svar: Ja, gör det! Det är supermysigt! Och gott! :)
Carolina Lidström
Anonym
Jag drack ett supergott Zinfandel igår.. mums! Kom hit på vin och tapas, helst igår. Puss/Imit
Svar: Ja! Jag vill! :)
Carolina Lidström

Skriv en kommentar