Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Fotoutmaning mars 2014: "Vardag"

2014-03-03 12:15:00 i Allmänt

När jag tänker på vardag tänker jag på det här: sång och musik. I mitt arbete tillbringar jag i snitt två timmar om dagen vid ett piano, ibland mer. Det här är mitt egna piano som står hemma i vardagsrummet och böckerna är två källor till inspiration till mina övningar med sångeleverna!
"Fotoutmaningen mars 2014" är ett initiativ från Hanna Wendelbo som främst cirkulerar på Instagram. Haka gärna på!

Kommentarer

Röstlust, vad är det för bok? :)
Svar: Det är en bok skriven av två sångpedagoger där fokus ligger på att lära känna sin egen röst och att den är fullt utvecklingsbar bara man jobbar med den på rätt sätt. Man får också tips på övningar och låtar för att träna olika sångtekniska bitar! :)
Carolina Lidström
Roligt med en fotoutmaning. Man kanske skulle hänga på... :)
Svar: Ja, det tycker jag! :)
Carolina Lidström

Skriv en kommentar