Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Dagarna som passerar

2014-03-06 09:59:45 i Allmänt

Jag äter timslånga frukostar, åker skidor i en tyst skog, läser sida efter sida i böcker jag lånat på biblioteket, skriver några rader, stryker några rader, bockar av projektlistan, ger blommorna nytt liv i form av omplantering som i sig var ett mastodontprojekt (och då har jag inte planterat om blommorna som jag har i musiksalen på jobbet ännu). Om jag känner mig ensam hälsar jag på eller ber dem komma hit. Jag funderar lite på tiden och hur den kan gå så fort.  Den här veckan var precis det jag behövde. Den hade varit fulländad om solen tittat fram också.

Skriv en kommentar