Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Myggmedelsmarinad, tiokamp och alternativ träning

2014-06-11 21:42:34 i Allmänt

Dagen har tillbringats i Badviken där årskurs 9 årliga tio-kamp har gått av stapeln. Eleverna kämpade bra och bjöd oss på många skratt. På fredag får vi veta resultatet av de olika grenarna. Som tur var hade Hans med sig Djungelolja så jag marinerade mig själv i den innan tävlingarna tog vid. Jag hatar mygg. HATAR. 
När arbetsdagen var slut åkte jag och hämtade mitt nya pass på polisstationen. Varför ser man alltid kriminell ut på sitt pass? ALLA gör det. Min teori till anledningen bakom dessa miserabla ansiktsuttryck är att man absolut inte får le. Vill säga: "Ursäkta, men mitt smajl är liksom mitt signum och utan det kan jag icke identifieras" till passmänniskan men regler är regler och den kriminella tjejen i mitt pass liknar inte mig för fem öre. 
För att väga upp fängelsekänslan for jag ut i skogen när jag kom hem. Har hjälpt en kollega att sätta ut kontroller för Naturlufset. Det tog sin beskärda tid, en timme och 35 minuter, men nu är alla kontroller uppe och jag fick mig ett redigt intervallpass på köpet. Sprang utan musik och det var faktiskt behagligare än vad jag trodde!
I morgon åker jag till Fatmomakke för Saxnäs skolas avslutning, åh, den är alltid så himla mysig. Jag ska ha min hembygdsdräkt på mig, det är tradition! 
 

Kommentarer

Therese Bjärstig

2014-06-12 - 07:36:37
Då hoppas vi på foto på dig i din fina dräkt, vill minnas att jag ramlade in här och fjolårets inlägg med en bild på dig i dräkten var bland de första jag snubblade över :-)
Här har jag marinerat barnen i solskydd å myggmedel, och så när de kommer hem på kvällarna får man sanera bort detta tillsammans med ungefär 1 kg sand från sandlådorna... ;-) Hoppas det blir en fin avslutningsdag! KRAM
Åh vad glad jag blir att det blir naturlufs i Dalasjö i år igen! (: Kom och spring i Dalasjö på tisdagkväll förresten, bra tempoträning (:
Svar: Ja, det är så himla mysigt! :) Ja! Kanske, ska tävla på onsdag så jag kanske måste ligga i hårdträning med Imra! Tänkte på dig i dag förresten, nu måste vi styra upp ett springpass snarast! :) Kram!
Carolina Lidström

Skriv en kommentar