Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Loppissuccé!

2014-07-23 08:28:00 i Allmänt

Vilken dag det var i går! Jag är fortfarande mållös över hur mycket folk som dök upp där på Silverdalen där jag, Ida, Lovisa, Kerstin och Johanna (som visserligen inte bor granne med mig, men i alla fall i en by i närheten!) ordnade något som vi ville skulle vara sommarens mysigaste loppis. Och nog blev det det. Med glad stämning, fika på bron och köpsugna gäster fick vi en kanondag att minnas. Jag hade betydligt mindre grejer med mig hem än vad jag åkte dit med på morgonen och jag tjänade en rejäl slant. Längtar redan till nästa års sommarloppis som vi planerade i gårkväll över ett glas rosé för att fira dagen. 
Tack till alla som kom! Hoppas era fynd kommer väl till pass! 

Nu ska jag ta tag i en storstädning av huset. Känns lagom motiverande när det redan är varmt ute... Men efteråt kan jag belöna mig själv genom att slänga mig i sjön! Bra att bo bredvid en sjö sådana här dagar. 

Skriv en kommentar