Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

En dag på/i sjön

2014-07-27 20:53:00 i Allmänt

I morse sa Christoffer: i dag kan vi ju ro ut med båten! Så då gjorde vi det!
Vattenkrig! Barnet inom mig kommer aldrig att försvinna, hur gammal jag än blir, hehe.
Bada: min absolut bästa sommaraktivitet.
Turturduvorna!
Näst bästa sommaraktiviteten: ligga och soltorka efter bad.
Nöjd och glad sommartjej!
Jax är ingen större badare (om han inte jagar älg, då passar det minsann att simma över iskalla åar och andra vattendrag) men han gillar att fånga näckrosor och vattenspindlar.
Det är så tur att han har Imra som fångar näckrosor och pinnar och kommer och "delar ut" fångten till Jax. Borde filma den proceduren för det ser så himla roligt ut!
I morgon kommer förresten första delen av helgens firande av brorsan!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Skriv en kommentar