Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

En måndagslista.

2014-01-20 11:46:19 i Allmänt

En bild på dig som inte är så hemskt fördelaktig:

På cykeläventyr i Umeå, 2011.

En bild på dig som är mer fördelaktig:

Jag och världens bästa Anna, nyår 2012. Kom hit?!

Vad gjorde du i går?
Nja, men åt frukost, skottade gården och Christoffer sa att jag var fin när jag skottade eftersom "det är härligt att se en norrländsk kvinna skotta snö" (!?!?), gick en hundprommis med min kära mor och spanade på rävgryt i backen (obs: gick förbi, förstörde inget för rävarna såklart), fikade rester av lördagsefterrrätten: lakritskladdkaka med hallon, hjälpte mamma i klädkammarinfernot, målade om en spark och lagade middag tillsammans med Christoffer och Adrian som hälsade på.

Vad har du för framtidsplaner:
För mycket för att det ska orkas skrivas och läsas just nu men en sak i alla fall: så småningom bilda familj med den här skognissen jag gängat mig med.

En bild från i somras:

En kväll i somras hälsade Nikki på oss. Vi fiskade, åt glass och jordgubbar, såg film, läste godnattsaga och sov. Det var fint!

Vilken är din senaste googling:
"Världskarta".

Vad står det i det senaste meddelandet du fick på Facebook: 
Ett långt meddelande från Tossa Bossa (min föredetta pluggkompis Kristin) där hon bland annat berättar att hon var med i SM i Rodel!

Vad åt du till middag idag:
Har inte ätit middag ännu men det blir fisksoppa och kanske bröd om jag ids baka något. Förhoppningsvis!

Vad köpte du senast?
Handlade mat för 1000 kr. Hehe. Älskar mat.

Vad skulle du vilja lära dig?
Bugga sjukt bra! Alltså ni vet kunna alla trix och sånt! Vill börja en kurs men Christoffer är tveksam. Han kanske tycker att han redan är tillräckligt bra?

Vilket var ditt bästa ämne i skolan? 
Svenska, idrott och musik!

Kan du åka skateboard? 
Nej. Här i Dalasjö finns det dock en gräsbevuxen ramp på vägen ner till badplatsen. Man kanske skulle ta sig an den och göra några backflips?

Den bästa frukten är:
Men Satsumas (!!!!!!!)

Och den bästa grönsaken:
Morot.

Den bästa osten:
Parmesanost och Västerbottenost.

Och den bästa gröten:
En redig portion havregrynsgröt med hemkokad lingonsylt.

Är du en bra sambo:

Jomen, det tror jag nog att jag är.

Det grövsta brottet du har begått är:

Fick böta en slant då jag körde för fort hem från Umeå en gång. Men det är ju TRÅÅÅKIGT att köra bil....
 
En bild på förra årets bästa dag:
Kan ha varit midsommardagen trots att det regnade och var kallt. Det var dock så tyst, lugnt, fridfullt och harmoniskt och ibland värdesätter man de dagarna först efteråt.
 

Kommentarer

Anna
Åh men finbilden! Och finaste du. Snart är jag hemma (på www?!) och sitter i ditt bibliotek och dricker te och skrattar åt våra myrslokstår igen. Puss och kram
Svar: Jaaaa! Kom bara! Jag ska sjunga på www-konserten på fredagen! Kom och lyssna vetja! Och sedan sjunger jag på ett dop på lördag men sedan har vi inga planer! Jo! Förresten, vi ska på hundutställning på söndag, men det ska nog finnas en lucka för en myrsloksdate ;)
Carolina Lidström

Skriv en kommentar