Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

C+C

2014-01-21 17:37:00 i Allmänt

För att du alltid
gör mig glad
när jag är trött
och tisdagsless
och lite kall
och frusen
För att du alltid
får mig att känna mig fin
när jag är sliten
För att du alltid
får mig att skratta
under tiden
vi lagar mat tillsammans
på kvällen när vi kommit hem.
Just precis därför tycker jag så otroligt mycket om dig.
Fikapaus i hjortronskogen, sommaren 2013.
 

Skriv en kommentar