Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

+/- med denna dag!

2014-01-02 17:49:19 i Allmänt

+ Hundträningen kl. 11. Eftersom vi har jullovsuppehåll från kursen tar det några veckor innan vi ses och kan träna tillsammans så därför styrde vi en träning idag. 
+ Besök av Linda och Eli. Har fått noter till låtarna jag ska spela och sjunga på dopet. 
+ Att jag bor här i vinterland och inte i Umeå, regnlandet. Pratade med brorsan idag och han sa att det blåste och regnade. Huvva. 
+ Att vi lagade en smarrig fisksoppa till middag med vitt vin, chili och saffran. Älskar den kombinationen. 
+ Att det verkar som jag tappat lite kring min sentimentalitet kring klädesplagg och med lätthet kan förpassa dem till en kartong för vidare förvaring (en kartong jag visserligen bara placerar i källaren så jag kan öppna den när som helst för att återanvända plagget, men ändå). Rensar just nu min garderob och de plagg jag inte använt det senaste året åker ner i kartonger. Extremt befriande. 
 
- Att jag blivit förkyld! Åh. Suck. Vill åka skidor! Tyckte att det var nog med virus i den här kroppen efter bihåleinflammationen i höstas, men det är bara att kurera. 

Kommentarer

Gillar att det var så många plus, ett extra plus för det!
Dock ett rejält minus, krya på dig!! Kram
Svar: Ja, försöker se det från den ljusa sidan i alla fall, trots förkylning! ;) Tack för dina kryahälsningar! Kram!
Carolina Lidström
Gillar att det var så många plus, ett extra plus för det!
Dock ett rejält minus, krya på dig!! Kram

Skriv en kommentar