Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Sötpotatis- och kikärtsgryta med saffran och aioli

2014-02-04 18:35:00 i Allmänt

I dag kokade jag ihop en sötpotatis- och kikärtsgryta med saffran och aioli utifrån ett recept från Coops senaste medlemstidning (som är en guldgruva för snabba, men goda och näringsrika, vardagsrecept!). Min intention är att ha minst en vegdag i veckan av många olika orsaker, främst för miljön och hälsans skull, men även för plånbokens del då köttkonsumtion tenderar att dra iväg priset på matkassen. Är glad att jag gängat mig med en älgjägare som fyller frysboxarna här hemma med superbra kött ur både närings- och miljösynpunkt. Om ni äter vegetariskt, tipsa mig då gärna om goda recept!
 

Kommentarer

Therese Bjärstig

2014-02-05 - 10:31:54
Det lät gott! Även här kör vi oftast en vegetarisk dag i veckan, oftast soppor. Men detta recept får jag kolla upp, tror barnen skulle gilla det :-) Och så skoj att läsa att det går bra med träningen, ska hålla tummarna för er den 15/2! Ha en fin dag!
Svar: Tack så mycket! Det kan behövas! :)
Carolina Lidström
Sabina
Du har rätt, ser verkligen gott ut! Ska kollas upp ;)

Skriv en kommentar