Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Lampa

2014-02-17 20:32:00 i Allmänt

I går gick jag en runda i lagårn på jakt efter fynd att inreda med och jag hittade den här finfina lampan!
Jag: Titta vilken fin lampa jag hittade!
Christoffer: Ja, kolla! Den kan man ju ha i lagårn om man ska snickra och så, det är ju en lång sladd och det är ju perfekt!
Jag: .... fast jag tänkte att jag skulle sätta upp den i biblioteket..
Christoffer: ........ (talande tystnad).
I kväll har Anna, min smarta och fina vän, varit här och hälsat på. Vi har gått promenad, snackat om djupa saker och om ytliga saker och druckit en drink gjord på blodapelsin, hallon, kiwi och lime för att bota alla hemska vinterbasilusker som smyger omkring lite överallt!
 
 

Kommentarer

Ännu ett exempel på något som hade kunnat utspela sig hos oss! En fin lampa tycker jag!

Therese Bjärstig

2014-02-18 - 14:43:05
Snygg! FÖR snygg för ett liv i uthus/ladugård etc. men på den punkten tänker nog de flesta män precis som din C ;-D
Kajsa
Åhhh, så snygg och rostig! Love it!

Skriv en kommentar