Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Vilda vovven

2014-12-04 19:29:46 i Allmänt

Nyss inkommen från ett splittrat träningspass med Imra. Vissa saker gick okej men vissa saker var helt åt skogen och dessutom fick hon dåndimpen och rejsade runt och åt snö och hade sig. Då är det bara att ignorera henne för om jag bannar henne kör hon ett varv till... och ett till. I måndags när jag lade några sökrutor till henne var det precis likadant. Det är inte det att hon är på dåligt humör eller så, utan hon är så himla, himla taggad så hon blir överglad och då slår det runt för henne. Under kvällens träning introducerade jag några moment i lydnadsklass 2 för henne och de föll väl in. Hon tyckte att det var spännande och utförde momenten så gott hon kunde, men jag måste läsa på mer exakta regler och utförande så jag inte lär in något fel. Hittade ett bra klipp på Youtube på ett ekipage i lydnadsklass 2, titta gärna om ni inte förstår vad jag surrar om när jag pratar om lydnadsträning. På klippet finns inte den tre minuter långa platsliggningen i grupp med, vilken också ingår i klassen.
 
Passande med julmusiken i bakgrunden så här när det lider mot jul, hehe.

Skriv en kommentar