Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Lucka 21: En bild på någon du ska fira jul tillsammans med

2014-12-21 09:50:00 i Allmänt

Den här spexarn! Min storebror Kristoffer. Han och Sofia kommer till Dalasjö på tisdag. Det ska bli så roligt! Jag och brorsan är precis lika petiga på det här med traditioner, att det liksom ska vara på ett visst vis. Vi kan titta på varandra i samförstånd och nicka - utan att säga ett ord - men förstå precis vad den andre menar. Vi tycker lika mycket om att baka och laga mat (och äta av allt, hehe) och jag vet ingen som är så bra på att spontanrimma på klappar som Kristoffer är. Han drar sig inte heller för att klä på sig och gå vinterpromenader i 25 minusgrader - alltså det bästa jullovssällskapet!
 
 
 
 

Skriv en kommentar