Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Lilla julafton

2014-12-21 09:44:00 i Allmänt

I gårkväll hade vi lilla julafton hos mamma och pappa för Ludvig och Hanna kommer inte att vara med på julafton.
Pappa och lillebror.
Bästa Hanna! Jag och Christoffer fick jättefina Iittala-vinglas från Ludvig och Hanna. De ska invigas under tjejkvällen som startar i morgon!
Christoffer höll ett "julklappstal/rim" (ingen vet) till Ludvig.
Ludvig fick en statistik-bok av pappa. I den fastnade av resten av kvällen... hehe.
Gårdagen var en mycket fin lördag. Jag och mamma sparkade med hundarna och sen fick vi besök av Agnetha, Anders och Alfred. Saknar att jobba med Agnetha så himla mycket! Efter de åkt löstes de av med Adrian som kom och hälsade på och medan jag var på konserten i kyrkan hälsade Mikael och Katrin och barnen på. Det är det bästa med julen tycker jag: alla spontana besök!
I dag ska jag springa en runda med Jaxen (har äntligen köpt springbroddar så förhoppningsvis blir det ett pass där jag kan slappna av när jag springer istället för att spänna mig) och sedan ska jag baka det sista inför julen (i skrivande stund står lingonglöggen och kokar på spisen). Sedan ska jag slå in paket (ÄLSKAR att slå in paket och lyssna på musik!). I kväll åker vi till Ormsjö där det bjuds på tomtegröt i hembygdsgården. Hoppas ni får en fin fjärde advent!
 
 
 
 
 

Kommentarer

Therese Bjärstig

2014-12-21 - 17:21:19
Åhhhh sådant MYS exakt så ska julen vara!!! Å visst är det bra med broddaar då man springer?! Jag blir utom mig av lust att ge mig ut bara jag läser detta... men försöker besinna mig då jag vet att kroppen inte är ok nog, dessutom har jag en ny sjukling här hemma, Bogge har fått feber och hosta och står nu näst på tur för denna skit förkylning :-( Önskar dig en fin fjärde advent och en fridfull jul med de dina, men tittar säkert in fler ggr, då din blogg hör till min "att läsa lista" när jag har tid att läsa bloggar :-D

Skriv en kommentar