Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

2:a advent

2014-12-07 21:30:51 i Allmänt

Har haft en mysig andra advent i dag. Efter en sovmorgon styrde jag upp lussebaket följt av promenad där jag passade på att dela ut inbjudningskort inför mitt traditionsenliga julfika med grannarna. På eftermiddagen fikade vi hos mamma och mamma och sedan såg jag och Christoffer film. I kväll har jag repat jazz med det gamla jazzgänget. Jag ska nämligen vara en av deras gästartister under en serie jazzkvällar som kommer att anordnas i vinter. Hojtar när det  är dags så får ni komma och lyssna om ni vill! Det är så himla roligt att musicera, känner mig helt fri då och samtidigt i en behaglig koncentration.
 

Skriv en kommentar