Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Nu.

2014-08-21 14:00:40 i Allmänt

Lyssnar på Jan Johansson (husguden),
planerar inför mötet med eleverna nästa vecka,
äter lunch med älskade Agnetha,
fixar ordning i mitt sångrum,
laddar inför kvällens after work med mitt nya jobb,
längtar efter den första droppen vin som ska landa på min tunga,
lägger upp sångplaneringar, 
hörde rykte om fika 14.30,
regnet slår mot rutan och det harmoniserar 
väl med Johanssons pianotoner som ljuder här i rummet.
Älskar att jobba till musik. Och med musik. Tacksam över livet. Adjö. Vi höres. 
 

Kommentarer

Therese Bjärstig

2014-08-22 - 07:42:13
Kul att installera sig, få rutiner och boa sig, och dessutom after work ,det är nått jag saknar då jag sitter här i inlandet å har alla kollegor i Umeå... Så när jag väl är där så går jag runt med min kaffekopp och pratar sönder öronen på alla, får liksom ett uppdämt behov ;-) Ha en skön fredag och härlig helg!

Skriv en kommentar