Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Klubbkampen del 3

2014-08-14 20:39:00 i Allmänt

I kväll har den tredje delen av Brukshundsklubbens interna Klubbkamp gått av stapeln. Det är en tävling om fyra delar där det ekipage som procentuellt har den högsta sammanlagda poängen segrar. Jag och Imra skötte oss okej på planen i kväll med några 9:or i protokollet men också lägre poäng (och en 0:a på läggandet, haha, hon satte sig bara, fattar inte varför), vi var inte riktigt "där" och kunde absolut ha presterat bättre. Tur att det inte var en riktig tävling utan bara en träningstävling inom klubben. Av fem ekipage kom vi på andra plats (1,5 poäng från att vinna). Cissi, domaren, sa att det var ett jämndåligt resultat från samtliga, haha, och det hade hon rätt i. Nästa tävling är den 30 augusti och innan dess måste jag och studsbollen träna, träna, träna för jag vill verkligen ta det andra 1:a priset då och kommer bli så besviken om det inte klickar med alla moment.
Imra som gräsätande 10-veckorsvalp, maj 2012. Nu kommer hon inte undan med att bara vara söt längre, nu måste hon börja leverera minsann. Alltså de där öronen. Vet ni hur mjuka de är? Det vet man inte om man inte har fått knövla ett par flat-öron mellan sina fingrar.
 

Skriv en kommentar