Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Den årliga grannfesten

2014-08-17 12:02:00 i Allmänt

I gårkväll hade vi vår årliga grannfest, här är jag och finaste Kerstin!
Karl-Johan och Kerstin har byggt ett jättefint uterum under våren/sommaren.
Här ser ni först härbret som tillhör Karl-Johan och Kerstins gård, sedan Gunder och Mariannes hus och sedan ser ni vår lagård. Mamma och pappas hus syns inte i bild. Håkan och Lovisa och barnen bor på andra sidan vägen och de brukar vara med men i går hade de förhinder.
Kerstin har hönor och en tupp och nu har en av hönorna fått en minikyckling!
Jag: Gunder, vi tar en selfie!
Gunder: Vad är det?
Vi tävlade i en fyrkamp där jag och Christoffer, tävlingsdjävlarna själva, vann tre av fyra grenar!
De här två alltså.
Dalasjö måste upplevas. Kom hit och hälsa på vetja!
Den här grenen vann mamma och pappa.
Jag och Christoffer vann hemägg! Hurra!
Pappa spontansjöng "Flottarkärlek".
Och de här två pratade om hundar och älgjakt. Det ständiga samtalsämnet.
Tack bästa grannar för att vi har den här gemenskapen och för att ni alltid finns där för en.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

kikki
Fantastiskt så härligt ni ha det i Dalasjö! Jag älskar att läsa din blogg Carro. Du tar fina foton, skriver om intressanta ämnen, och det sätt du skriver på är så fint och bra! Kram! :-)
Svar: Tack snälla du för den fina kommentaren! Den gjorde mig jätteglad! Hoppas allt är bra med dig. Kram!
Carolina Lidström
Ida
Bästa byn, bästa människorna♥
Svar: Ja! <3
Carolina Lidström

Skriv en kommentar