Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Dagen i plus och minus

2014-08-12 21:57:26 i Allmänt

- Isolera väggar! Kan det vara det tråkigaste som finns? Ja, det kan det.
- Att solen stekte när jag svettades inne i hundhuset.
- Att min melankoli över sommarens slut börjar infinna sig. Jag är sugen på höst och jobb men att säga hejdå till en sommar som denna känns lite jobbigt faktiskt.
+ Att hundhuset börjar ta sig! När det är klart får ni hänga med på inflyttningsfest via bloggen vetja!
+ Äta röda vinbär direkt från busken!
+ Baka kaka med hallon och vit choklad.
+ Få besök av Emily, Nikki och Hannah och Nikkis kompis Aurora.
+ Svalt sovrum (!!!! När hände det senast?).
Och: att plocka in buketter som denna direkt från trädgården = ++++++++!

Skriv en kommentar