Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Längtan till landet

2014-04-29 15:31:00 i Allmänt

Ja, jag kommer! Hälsen glada vindar, ut till landet, ut till fåglarne. Att jag älskar dem till björk och lindar, sjö och berg, jag vill dem återse.
¨
Se dem än som i min barndoms stunder, följa bäckens dans till klarnad sjö
Trastens sång i furuskogens lunder, vattenfågelns lek kring fjärd och ö.
Nu åker jag till stugan i Dalarna! Vi hörs igen på söndagkväll! 
 
 
 
 
 
Ja, jag kommer! Hälsen, glada vindar,
ut till landet, ut till fåglarne,
att jag älskar dem, till björk och lindar,
sjö och berg, jag vill dem återse,
se dem än som i min barndoms stunder
följa bäckens dans till klarnad sjö,
trastens sång i furuskogens lunder,
vattenfågelns lek kring fjärd och ö.
Read more at http://www.leoslyrics.com/h-satherberg/langtan-till-landet-lyrics/#hcDdtWl6mXuGqwcV.99

Kommentarer

Therese Bjärstig

2014-04-29 - 18:55:33
Hoppas du får det riktigt härligt i stugan å att du har med dig kameran så vi får se hur långt våren kommit där :-D Kör försiktigt!

Skriv en kommentar