Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Jax har dambesök

2014-04-08 19:55:00 i Allmänt

Det här är Nybroviks Ackra. Hon är här och hälsar på Jax i veckan. Vi har parat dem nu i kväll och det gick fint. Hon bor i Imras hundgård och Imra får vara inne den här veckan. Ackra har ett väldigt uttrycksfullt ansikte och med både hennes och Jax goda jaktmeriter hoppas vi på att de tillsammans kan skapa goda framtida förmågor.
 
 

Kommentarer

Therese Bjärstig

2014-04-09 - 19:01:20
Åhhh så spännande! Hoppas det "biter" och blir många valpar med goda anlag! Kommer ni att starta kennel reda nu, tänker på den kurs du/ni går? Ha det gott <3
Svar: Ja, det hoppas vi med! :)
Det är jag och mamma som går kursen och planen är att eventuellt ta en kull på Imra (den svarta flat coated retrievern) om vi lyckas meritera henne och om möjligheten finns och då känns det bra att ha gått en kurs så man vet (i alla fall teoretiskt) vad man ger sig in i! :)
Carolina Lidström

Skriv en kommentar