Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Jag kunde inte ha sagt det bättre själv.

2014-04-04 12:00:37 i Allmänt

Läraren Lotta bloggar om läraryrket och jag säger bara: hatten av för dig Lotta! Jag är med dig. 
Jag känner igen mig i hennes text och jag brukar oftast försöka skita i negativa kommentarer och istället vältra mig i kommentarer som "jag hoppas jag får dig som handledare när vi börjar sjuan" och "tack Carolina, vi är jättenöjda med din insats för vårt barn" eller "du gjorde min dag". Jag bryr mig inte om att jag kanske inte tjänar lika mycket som andra som också har en femårig högskoleutbildning men om vi inte hade våra totalt tre månaders betalda semester per år skulle vi komma upp i lön och dessutom finns det chans att göra karriär inom läraryrket. Alla vägar finns där. Det handlar bara om att se dem. Det jag bryr mig om är att jag har ett utvecklande jobb och så länge jag får skratta varje dag tillsammans med mina elever trivs jag bra. Att jag dessutom får utveckla mina intressen inom mitt jobb är ju en stor bonus. Den käre Albert Einstein sa: Education is not the learning of facts, but the training of the mind to think. En god tanke att följa. 
 

Skriv en kommentar