Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Bob Dylan

2014-04-08 09:48:45 i Allmänt

Det är något konstigt med april. Jag dras alltid till Bob Dylan då. Det är precis likadant varje år. När aprilvädret kaosar i sol, snö, regn och storm samtidigt lyssnar jag till Dylans gitarrplink, det melankoliska munspelet och hans högst säregna röst. Det kommer aldrig att finnas någon som honom. Han är ett musikhistoriskt vidunder. 

Kommentarer

A E L
Det finns en Dylanlåt för varje tillfälle och stämning....Tangeld up in blue.tex den kan man lyssna på varje dag.........

Skriv en kommentar