Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Sitt, ligg, stanna kvar, stå, fot osv osv..

2013-09-03 21:06:00 i Allmänt

Nästa fredag ska jag och den här älskade vildingen tävla! Det är en lydnadstävling som Vilhelmina Brukshundklubb arrangerar och vi ska tävla i lydnadsklass 1.
Vissa moment i programmet sitter bra, men vi har fortfarande en bit kvar. Imra är en otroligt yvig hund på gott och ont. Hon ÄLSKAR att träna och att jobba med huvud och kropp men ibland blir hon så himla ivrig så hon knappt vet var hon ska ta vägen. Hon är också på väg in i en löpperiod alldeles strax så jag hoppas vi hinner tävla innan den börjar.
Anette, visst ses vi? :)
 

Kommentarer

Anette
Klart vi gör ;) å vi skulle kanske kunna ses något tidigare under veckan också för att träna lite :)
Svar: Ja! Det kan vi gärna göra! Jag kan alla kvällar utom torsdag som det ser ut nu! :) Vi rings!
Carolina Lidström

Skriv en kommentar