Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Livet ur mobilen

2013-09-10 19:20:54 i Allmänt

Vaniljglass och varm hjortronsylt - kanske något av det bästa som finns.
Taggad löperska inför Dalasjörundan ivrigt påhejad av storebror!
Vann en Muurikka! HURRA!
Rensade blåbär med en fin vän.
Körde hem från jobbet i sällskap av regnbågen.
Så här står han ofta. Gubbvaktar.
Hade en spännande morgon för några veckor sedan då jag fick se en björn, visserligen död, men ändå! Ni vet, jag önskar ju så himla gärna att jag får se en björn en vacker dag.
Älskar känslan av att bunkra upp. Här med en låda nybakat tunnbröd!
Mina underbara jobbarkompisar Alexandra och Agnetha diskuterar inredning.
Emily vet exakt vilket stort Mumin-fan jag är. Hon är exakt likadan. Det är därför vi fattar humorn i detta kryptiska meddelande.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Vi har massor med Björn häromkring, otäckt många stöter på dem. Jag själv vill gärna slippa!

Skriv en kommentar