Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Baka, baka liten kaka!

2013-09-01 21:20:46 i Allmänt

Klockan 07.00 gick startskottet för lördagens tunnbrödsbak uppe i Raja!
Det var jag och expertbagarna: Kicki och Kickis moster Sollan.
Sollan kollar att elden sköter sig.
Skjuts in i ugn! (Ps: Missta ej min slöa uppsyn: jag arbetade hårt i fem timmar och har därmed en frys full av denna klassiker till bröd!)
Mitt i dagen var det färdigbakat!
Christoffer, Thomas och vår finlandssvenske vän Krister har byggt en ny hundgård i helgen.
Och den lille pajsaren Kristian försökte köra moppe...
 
 
 
 
 
 
 

Skriv en kommentar