Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Middag hos Ingela!

2013-10-09 18:56:22 i Allmänt

Jag och några jobbarkompisar har som tradition att bjuda varandra på middagar totalt fyra gånger per år och i går var det Ingelas tur. Det är så skönt att sitta ner i lugn och ro och prata till punkt i flera timmar. Vissa dagar hinner man knappt ses på jobbet för att det är så ruschigt.
Till förrätt bjöd Ingela på kräftcocktail med syrlig touch.
Till huvudrätt fick vi "fläskfilébaconbus" med gratinerade potatismuffins.
Och efterrätten var en chokladdröm från himmelriket. Titta på den bara: brownietryffel med grädde och hallon.
 
 
 
 

Skriv en kommentar