Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Livet ur mobilen

2013-10-02 19:49:33 i Allmänt

Älskar min lillebror för att han är som han är: lite nördig, klok, halvknäpp, snäll, sjukt rolig och på ständig jakt efter ny kunskap vilket leder till att han är lite som ett gående uppslagsverk.
Älskar även vänner som, även fast de bor långt härifrån, tänker på mig när de äter satsumas.
Jag var på biblioteket med Ludvig och han hälsade på böckerna han använde i sitt projektarbete.
Alla borde ha en pappa som min som ordnar kvällssupé med kräftor och vitt vin.
Min vän Anna har en sjuklig dassrädsla. Försökte bota den utan framgång.
Astrid Lindgren är min räddning när tankarna i huvudet är för många.
Spårträning med Imra!
Det känns tryggt och bra på något vis när fruktkorgen är full av frukten av alla frukter.
Fick en chokladbollstårta av min sångelev Alexandra. Vi har som tradition att fika efter sånglektionen på fredagar som är bådas sista lektion för veckan. Fin fredagstradition. Tycker så himla mycket om mina sångelever. De ger mig en sådan glädje varje dag.
Här bor jag! (Ja, inte i lagårn, men i ett hus bredvid).
 
 
 
 
 
 

Skriv en kommentar