Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Böckerna står tryggt.

2013-10-14 22:00:00 i Allmänt

Har nu borrat fast mitt hemmabygge till bokhylla. Förut låg de gamla brädorna och skvalpade omkring på stenblocken (en högst oangelägen byggnad ur säkerhetssynpunkt). Lampan kommer från IKEA, likaså förvaringsboxarna och tidskriftsamlarna. Böckerna är alltifrån Arlanda-pockets till tunga klassiker. Studentlitteraturen (den del jag valde att spara och inte sälja) finns samsas också om utrymmet. Ni kan skåda hur det såg ut förr på bilden nedan:
FÖRUT! Jag var tvungen att fixa detta då jag dels har fler böcker nu än vad jag hade för två år sedan (/boksamlaren) och dels ville jag göra en omorgansitation med förvaringsboxar (/sakletaren/samlaren).
Hattask från farmor, picknickväska som jag köpt av en jättegullig farbror på en marknad i Dalarna (vi stod säkert och pratade i en kvart, och så en stor koffert som jag hittade på lagårdsvinden.
Skrev om alla pärmetiketter med silverpenna på svart papper så att det skulle bli enhetligt. Denna bild lägger jag endast ut till min storebror Kristoffer eftersom han alltid tyckt att min grej för pärmar har varit lite rolig.
Ingen bokhylla utan lite belysning! Glasflaskorna i olika skepnader har jag hittat i matkällaren och tyckte synd om dem när de stod i mörkret så jag plockade upp dem till bibblo - ett mer snällt rum.
Gillar böcker. Jag tror att det är arvet från min käre fader. Han drog med mig till alla möjliga bibliotek när jag var liten och om det ska jag skriva ett eget inlägg om så småningom.
Den bästa barnlitteraturen enligt mig är klassiker som Nils Holgersson (och så räcker den ett tag också), den fina "Barnens första bok" med den hemska "Kattresan" (gillar när det är lite småläskigt och konstigt så att frågor ställs) och så klart Astrid Lindgren och Tove Jansson. En favorit som mormor alltid läste är Rolf Lidberg som skrivit böckerna om Troll-Fia och hennes trollsläkt som håller till i de ångermanländska skogarna. Fast det bästa är ju ändå när man hittar på sagorna själva, då får man spåna fritt, hehe! /Sagotanten
 
 
 
 
 

Kommentarer

Papps
Jag glädjes över att du förhöjt mitt gamla pojkrum till det bibliotek det nu utgör.

Skriv en kommentar