Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Återigen gryr dagen

2013-10-07 17:14:30 i Allmänt

Den här bilden fotade Christoffer i morse under morgonpromenaden med Jax.
C - Jag tog den här bilden i morse! Du kan ju lägga ut den på din blogg om du vill!
Jag - Vilken fin! Ja, det kan jag! Haha, det är roligt att du börjar "tänka blogginlägg" - du har blivit indoktrinerad av mig! Du kanske ska starta en egen blogg?
C - Njaa. Ja..
Jag - Men om. Vad skulle den handla om då?
C - Jax, framtida avelsfrågor inom jämthundsrasen, skogsbruk, gästinlägg av intressanta personer och framtidsfrågor.
Jag - Okej. Ingår jag i framtidsfrågan?
C - Nej! Den ska ju handla om hundar och skog!

Det är bara att inse att jag alltid kommer att komma i andra hand. Fint att han tänker på min blogg under morgonrastningen i alla fall. Alltid något.
 

Skriv en kommentar