Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

När verkligheten når dem.

2013-11-19 16:14:10 i Allmänt

Hade en så rolig musiklektion idag. Vi pratade om hur mycket musik kan påverka människor. När eleverna frågade vad de ska göra under musiklektionerna i 8:an sa jag att de bara har musik i 7:an och 9:an varpå det drogs en kollegial suck genom rummet och en elev utbrast:
Åååh! Då måste jag verkligen vara i musikgrupprummet och spela mycket så att jag överlever!
Musik betyder så otroligt mycket för många ungdomar och det känns som en viktig ära att få jobba med ett ämne som berör.
 
 

Skriv en kommentar