Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Läskiga körer

2013-11-25 14:11:41 i Allmänt

Som jag skrivit om förr så älskar jag genren minimalism inom klassisk musik och Philip Glass är en av mina favoritkompositörer. Här har jag hittat ett stycke där en läskig kör kommer in efter cirka 3.20. Första gången jag lyssnade på denna låt var jag ensam hemma och det var beckmörkt ute - jag vågade knappt röra mig ur fläcken! Och då är jag inte vidare värst mörkrädd. Basstämman alltså.. den dödar er. Lyssna om ni vågar! Philip Glass – Prophecies - Koyaanisqatsi/Soundtrack Version (särskilt efter fem minuter!) Min kollega sa just att man kommer att tänka på ockultism.. 

Skriv en kommentar