Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

HBSMUSIK

2013-11-29 19:54:00 i Allmänt

Jag har startat ännu en blogg! Den heter hbsmusik och kommer att handla om musikämnet på skolan där jag jobbar: konserter, avslutningar, olika projekt, ämnesinnehåll, musikpedagogik, tips på länkar och musik att lyssna på!
Besök den gärna! Har bara hunnit med att skriva ett fåtal inlägg och bloggen är fortfarande under "uppbyggnad". Så småningom kommer jag att fylla på med klassiska inlägg som "Throwback Time" där bland annat klipp från skolans återkommande evenemang "Öppen scen" kommer att visas, gamla som nya!
Musik och pedagogik i ett alltså, två bra grejer - bara att kolla in!
Inför invigningen av Vilhelmina Arena, våren 2012. Min högt saknade elev, Amanda, som nu studerar vid det musikestetiska programmet i Lycksele. Vill man höra henne live är det bara att komma till Folkets Hus i Vilhelmina nu på söndag klockan 16.00.
 


Skriv en kommentar