Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Det här med pysslande..

2013-11-21 18:36:00 i Allmänt

I gårkväll styrde jag och en kollega pysselafton på jobbet med våra jobbarkompisar. Det skapades kreationer av allehanda slag och som vanligt påbörjade jag flera olika projekt. Under nästan tre timmar hann jag med att silverspraya en krans, klippa ut hjärtan i filt, trä två sorters spetsband runt kransen, göra en egen ljuslykta av en gammal glasburk jag hade hemma samt fika och skratta åt allas roliga och smått sjuka historier om allt möjligt. Det är så himla skönt att göra något sådant här eftersom det inte behöver revideras, utvärderas och analyseras. Att bara skapa något, helt fritt, helt utan pekpinnar är så extremt.. förlösande.. på något sätt, haha!
Jag hann klart med lyktan men det andra ligger nu i en av mina pysselkartonger i väntan på att färdigställas. Att det ska vara så himla svårt att bara fokusera på att färdigställa? Nej, jag bara springer runt, blir kissnödig, springer på toaletten, blir törstig, dricker vatten, kollar vad någon annan gör, inspireras, fastnar i något samtal, drar en anekdot, blir kissnödig igen och DÅ slår kreativiteten in och så jobbar jag jättelänge med något, i ett IIIILLL som varar länge länge till jag kommer på att jag ju var kissnödig.. Och så börjar det om. Det är mitt pyssel-jag i ett nötskal (för övrigt: vilket fult uttryck! Vaddå "i ett nötskal"?! Åh. Hatar sådana där uttryck som bara hänger sig kvar som en enveten liten parasit i mitt ordförråd.
Jaja. Visar er mitt pyssel sedan när det är klart! För färdigställas ska det - mellan kisspauserna.
 

Skriv en kommentar