Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Ljuset i maj

2013-05-29 21:57:00 i Allmänt

Det har ju inte undgått någon att sommaren har kommit tidigt. Man går ute i linne till sent och man vill aldrig gå in. Som ett barn säger man: bara lite till! Nej! Inte nu! Jag ska bara...Ni vet hur det är. Häggen på gården har redan slagit ut och allt grönskar och jag vill att tiden ska stå stilla. Att man ska kunna bevara den i en ask och plocka fram den i oktoberrrrrrrr när allt är svart och grått igen.
Jag har planterat en hel del. Till exempel mynta!
Den lilla Dala-hästen köpte jag i Dalarna, hos en gullig kvinna som har en inredningsbutik i sitt garage!
Tulpaner växer i mitt land och jag var tvungen att göra en installation med en tulpan på en gammal sockersäck...Knäppt, jag vet.

Kommentarer

Oktoberrrr är årets sämsta månad! Därefter januari!
Svar: Ja, håller med! Fast november är också riktigt hemsk, huvva!
Carolina Lidström

Skriv en kommentar