Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Första utställningen!

2013-05-15 20:08:00 i Allmänt

Imra, 14 månader.
Mamma och pappas flatcoated retriever Imra ska ställas ut i Vännäs den 16:e juni. Det är hennes första utställning och gissa vem som ska gå med henne? Jo, jag. Nervositeten börjar komma. Ringtränar nu under strikt övervakning av min käre pojkvän som är lite av en expert på hundutställningar. Visserligen gäller det älghundar, men hård är han i alla fall. Inget får lämnas till slumpen och det är ALDRIG hundens fel - bara förarens (visserligen håller jag med om det, men det känns bara så brutalt när han säger det och vips kommer nervositeten i magtrakten igen).

Kommentarer

Vad stor hon blivit! Lycka till på utställningen, vi börjar valpkurs ikväll! Det är också spännande!

Skriv en kommentar